Boli frecvente ale pisicilor

Pisica la veterinar

În ultimele câteva decenii, speranța medie de viață la pisici a crescut la 15 ani. Acest lucru se datorează parțial calității îmbunătățite a hranei disponibile, dar și noilor evoluții în medicina veterinară. Marea majoritate a bolilor comune la pisici pot fi acum tratate relativ repede și ușor.

Care sunt cele mai frecvente 5 boli ale pisicilor și cum se pot trata?

1. Răceala

Răceala la pisici este cauzată de cele mai multe ori de viruși, ceea ce înseamnă că este contagioasă pentru alte pisici. Animalele tinere sunt adesea afectate, dar pisicile adulte care nu au fost vaccinate pot și ele să se îmbolnăvească. În unele cazuri, răceala poate deveni cronică, dar de cele mai multe ori poate fi tratată cu succes cu antibiotic. Simptomele răcelii la pisici includ nas care curge, febră și o secreție lipicioasă la nivelul ochilor.

Prevenire: imunizarea de bază la vârsta de 8 și 12 săptămâni, urmate de un rapel anual.

2. Panleucopenia

Acest virus persistent deteriorează celulele albe, slăbind sistemul imunitar. Infecția virală este foarte contagioasă și trebuie tratată de medicul veterinar cu infuzii și antibiotice. Igiena strictă este foarte importantă pentru prevenirea reinfectării. Simptomele includ febră mare, vomă, și, în anumite cazuri, apatie și pierderea poftei de mâncare..

Prevenire: imunizarea de bază la vârsta de 8 și 12 săptămâni, urmate de un rapel la fiecare 1-3 ani.

3. Endoparaziții

Viermii rotunzi sau lați sunt mici paraziți care trăiesc în intestinul subțire și pot afecta și oamenii. Simptomele sunt de obicei foarte ușor observabile, pisica slăbind destul de mult într-o perioadă scurtă de timp și suferind de diaree, vomă și pierderea poftei de mâncare. Un caz acut poate în mod normal să fie tratat rapid folosind un tratament special de deparazitare..

Prevenire: Infestațiile cu endoparaziți pot fi prevenite prin tratamentul anual de deparazitare.

4. Ectoparaziții

Puricii și căpușele pot fi o adevărată pacoste, în special în sezonul cald. Animalele trebuie verificate de căpușe ori de câte ori au fost pe afară. Căpușele trebuie scoase cu ajutorul unui cârlig pentru căpușe. Dacă observați că pisica se scarpină foarte des, acesta poate fi un semn că este infestată cu purici. Medicul veterinar poate să îi aplice pisicii un tratament antiparazitar.

Prevenire: Se recomandă ca toate pisicile de exterior să fie tratate cu produse spot-on pentru a le proteja de ectoparaziți.

5. Tartrul dentar

Strămoșii pisicilor domestice de azi își mențineau dinții curați și sănătoși rozând oasele și cartilagiile prăzii lor. Astăzi însă, este important să acordăm atenție specială igienei dentare a pisicilor, în special în cazul celor de interior. Tartrul și inflamarea gingiilor pot fi foarte dureroase și trebuie tratate de veterinar sub anestezie generală. Simptomele problemelor de sănătate orală includ repirația neplăcută, gingiile roșii și salivația excesivă.

(Sursa: www.zooplus.ro)